Csomagolás, mint marketing kommunikációs eszköz

Megosztás

Posted by: Gyalog Tibor Category: Hírek Comments: 0

Csomagolás, mint marketing kommunikációs eszköz

Idén vállalatcsoportunk is részt vett a SIRHA Budapest 2022-es nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítás hungexpóján. Ez az egyik legnépszerűbb és legjelentősebb esemény a vendéglátásban dolgozók körében, hisz a legújabb piaci trendek elméletével és gyakorlatával ismerkedhetnek meg a rendezvényen résztvevők. Külön érdekesség, hogy a nívós Bocuse d’Or szakácsverseny európai selejtezője is a SIRHA keretein belül került megrendezésre.

A SIPOS Group és a CSAOSZ (Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség) közös szakmai előadással készült az idei eseményre, aminek címe a “csomagolás, mint marketing kommunikációs eszköz” volt. Prezentációnk keretében, – amelyet Gerely Gábor, cégcsoportunk kereskedelmi vezetője tartott, – bemutattuk a csomagolás fő feladatait, valamint ismertettük a piac legfrissebb trendjeit, amelyek folyamatosan formálják azt, hogy milyen a megfelelő csomagolás.

A csomagolás fő feladatai

A csomagolás feladatait tekintve egy rendkívül sokszínű eszköz, ami egyszerre védi a terméket a különböző külső behatásoktól, illetve marketing kommunikációs eszközként segít eladni azt.

  • védi a terméket
  • szállíthatóvá teszi a terméket
  • marketing feladatokat lát el
  • információt közöl

A boltból eltűnő alkalmazottak

A jelen és jövő boltjaiban mesterséges intelligencián alapuló rendszereknek köszönhetően bármely kiskereskedelmi üzlet megszabadulhat pénztáraitól és lehetővé teheti vásárlóinak, hogy mindenféle sorban állás és a kosárba helyezett termékek kódjának leolvasása nélkül vásároljon és hagyja el minél gyorsabban az üzletet. Ezért a termékcsomagolás fontosabb lehet, mint eddig valaha, hisz csökken annak a lehetősége, hogy egy bolti alkalmazottól segítséget kérjünk egy adott termék kiválasztása során, tehát az egyetlen dolog, amivel egy boltban “kommunikálhatunk“, az a csomagolás.

Csomagolások, melyek kommunikálnak egymással

Multipurpose

Egyre népszerűbb trendnek számít az ún. “átívelő csomagolások” használata, amelyek nem csak önmagunkban, hanem a polcokra helyezve egymással is “kommunikálnak”. Ezt úgy érhetjük el, ha tervezéskor olyan megjelenést hozunk létre, amely több terméken átívelve globálisan ad ki valamilyen képet, és a termékek egymással kommunikálva fedik fel rejtett arculatukat.

Névre szóló vagy ünnepi csomagolások

A digitális nyomtatás ma már igen rugalmas tervezést biztosít a terméktulajdonosok számára. A kis példányszámú nyomtatás lehetővé teszi nekik azt, hogy gyorsan elérhetővé tegyék és könnyen prezentálják termékeiket kiállításokon vagy egyéb promóciós események során. Létrehozhatnak névre szóló vagy egy adott ünnepkörhöz illő (Valentin napi, húsvéti, karácsonyi stb.) csomagolást. Később az ügyfelek és a fogyasztók visszajelzése alapján a csomagolások megjelenését bármikor megváltoztathatják a tökéletes végeredmény érdekében.

Az ügyféllel szó szerint kommunikáló okos csomagolások

Az okos vagy intelligens termékcsomagolások attól különlegesek, hogy egy olyan speciális nyomtatott kód található rajtuk, melyet valamilyen okos eszközzel beolvasva további kommunikációs vagy interakciós élmény nyújtható a fogyasztók számára. Segítségükkel mélyebb benyomást gyakorolhatunk a vásárlókra, akik nagyobb eséllyel köteleződnek el a márka iránt a jövőben. A legelterjedtebb megoldás az ún. QR (Quick Response) kódok használata, melyek létrehozásában és nyomtatásában is segít az IPrint csapata.

A valóság kiterjesztése a csomagolás segítségével

Az augmented reality, azaz kiterjesztett valóság alapú kóddal ellátott csomagolások segítségével a fogyasztók forradalmi módon kerülhetnek szorosabb kapcsolatba a termékkel. A valóságot és a digitális világot ötvöző módszerrel szintet ugorhatunk a gyorsan terjedő smart packaging trendek világában. A kiterjesztett valóság alapú csomagolás lényege, hogy a kameránkat a csomagolásra irányítva jelennek meg hozzáadott információk és grafikák a képernyőnk kijelzőjén, ami egy teljesen újfajta élményt hoz el a vásárlóknak.

Segíthetünk csomagolás ötleteid megvalósításában?

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Amennyiben szívesen felzárkóznál a mai csomagolások egyik vezető irányzatával, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén.