Történetek mesélése a csomagolással
Sok lehetőség van az érzékszervek bekapcsolására a csomagolástervezés során. Az egyik ilyen a történetmesélés a csomagoláson, mely egyre népszerűbb mostanában.
Történeteket nem csak emberek, de márkák is mesélnek. A leggyakoribbak a a márka eredetét bemutató mesék, mely a márka keletkezéséről szól, elmagyarázza a fogyasztónak, hogy miért is létezik a márka. A történetmeséléssel úgy különböztethető meg a termék a versenytársakétól, hogy érzelmet generál és a fogyasztót szinkronizálja a márkával. A történetek segítenek értelmezni a márkát, kapcsolódnak a fogyasztók álmaihoz, életstílusához azáltal, hogy átélhetővé teszik a vállalati értékeket, valamint szájreklámot generálnak. Hosszútávon elköteleződést és lojalitást épít egy jó történet, így a legtöbb nagy márka alkalmazza. Gondoljunk például Steve Jobs és Apple népszerű anekdotáira, melyekből néhányat szinte mindegyik felhasználó ismer.
Forrás: csomagolasblog.hu