Hogyan szerezzünk új és visszatérő vásárlókat webshop oldalunkra
Ha webáruházat üzemeltetünk, nagyon fontos az, hogy minden lehetőséget megragadjunk arra, hogy jobbak, többek legyünk a konkurenseinknél. Emellett szintén figyelnünk kell arra is, hogy webáruházunkat reklámozzuk, “márkát” építsünk köré.
Az egyszeri vásárlóból pedig visszatérő vevőt kell varázsolnunk. Ezt a hármas célt remekül szolgálja az, ha figyelünk termékeink csomagolására. Az egész vásárlói élményt el tudja rontani, ha szakadt cipős dobozokban postázzuk termékeinket.
Nem is gondolnánk rá elsőre, hogy milyen fontos megítélésünk szempontjából a profi csomagolás. A nagy márkák már rég rájöttek erre, elég csak egy Apple termék kibontására gondolnunk (Az Applenél külön részleg foglalkozik a csomagolás tervezésével és tesztelésével.) Miért ne használnánk ki reklámfelületként a csomagolásunkat is? Gyakorlatilag minimális plusz ráfordítással egy új reklámhordozót kapunk. Egy-egy szép vagy ötletesen dekorált csomagolást nagyon szívesen fotóznak le és osztanak meg a közösségi oldalakon a vásárlók. Külföldön már kimondottan népszerűek az ún. “unboxing” videók is, amelyben egy-egy terméket bontanak ki. Egyre inkább jellemző, hogy egy-egy komolyabb termék megvásárlása előtt ilyen videókat nézegetnek a potenciális vásárlók. Ha igényes csomagolást használunk, arra is nagy esélyünk van, hogy a vásárló megmutatja környezetének azt, jó hírünket viszi. Az ilyen pozitív élmények, mint egy szépen csomagolt termék kibontása, rögzülnek a vásárlóban és legközelebb is minket fog választani.